Ivan Jakobović |
Brodskim ulicama vozi automobil pogonjen - vodom! Naime, poznati Slavonskobrodski inovator Ivan Jakobović preradio je motor dvadesetak godina starog Ford Escorta ugradivši mu uređaj za elektrolizu vode, time dobiva vodik, jedan od energetski najjačih kemijskih elemenata. Vodik se potom iz komore preko rasplinjača odvodi do cilindara u motoru gdje izgara umjesto benzina.
Zeleni automobil
– Cijeli koncept u principu je vrlo jednostavan. Katoda i anoda uronjene su u posudu koja sadržava oko litru i pol obične vode pomiješane s malo katalizatora kao što je natrijeva lužina ili obična soda bikarbona. Katode se opskrbljuju strujom koja dolazi s akumulatora, a zbog kemijskih reakcija stvara se mješavina vodika i kisika koja se bolje ponaša u motoru nego klasični autoplin – kaže Jakobović, koji je svojim "automobilom na vodu" prošao već oko 500 kilometara bez dopunjavanja rezervoara gorivom. Njegov Escort i dalje troši klasični benzin, ali u puno manjoj mjeri jer se ovo gorivo prvenstveno troši za pokretanje motora. Čim alternator počne proizvoditi struju, pokreće se i proces elektrolize, a umjesto benzinskih, u cilindar motora počinju ulaziti vodikove pare.
– Još nemam točne podatke o potrošnji benzina, ali već puna dva tjedna vozim na samoj rezervi, s nešto manje od pet litara benzina. Uz prijeđenih 500 kilometara, razina goriva još nije značajno pala, a što je najbolje, ne troši se ni previše vode. Još nisam nadolijevao vodu u spremnik za elektrolizu, još uvijek se sasvim dovoljno vodika stvara iz prvih litru i pol koje sam ulio u spremnik dok sam montirao sustav – kaže Jakobović. Ovaj sustav proizvodnje vodika nije novost u Americi gdje stotine automobila voze sa sličnim ugrađenim sistemima. Cijena ugradnje HHO sustava, kako se ovi uređaji još nazivaju, višestruko je niža od ugradnje klasičnih autoplinskih elemenata u automobil, a Jakobović je svu potrebnu opremu nabavio za manje od 200 kanadskih dolara.
Ugradnja 800 kuna
– Preko prijatelja sam nabavio HHO komplet za ugradnju. Uz nabavnu cijenu od 90 dolara platio sam troškove prijevoza, carine i sva potrebna davanja, pa me je komplet na kraju stajao oko 800 kuna. Ovaj iznos će mi se isplatiti već za mjesec ili dva dana – kaže Jakobović, napominjući da motor sada radi puno stabilnije i mirnije nego prije, a snaga mu je tridesetak posto veća. HHO tehnologija nedovoljno je poznata u javnosti, a uz mala ulaganja moguće je ostvariti znatne uštede pri vožnji, a Jakobović je spreman pomoći svakome.
– Što je više HHO automobila u Hrvatskoj, ne samo da će biti veće uštede energenata nego će i okoliš od toga imati velike koristi – kaže Jakobović.
Što je najbolje – auto ne troši ni previše vode. Još uvijek se vodik stvara iz prvih litru i pol koje sam ulio u spremnik, kaže Ivan Jakobović.
(Vecernji.hr)
Nema komentara:
Objavi komentar